INNOVACIÓ

Recomanacions sobre seguretat online. El phinshing

Temps de Lectura: 5 minutos

Avatar

CaixaBank

27 Juny, 2013


Quan es fan servir els canals electrònics, ja sigui el mòbil o l’ordinador, per fer operacions bancàries o compres on-line, és important seguir unes recomanacions bàsiques per ajudar a mantenir les dades segures i prevenir el frau.

Accés a Línia Oberta

Una de les tècniques de frau més emprades és la del phishing, que consisteix en missatges de correu electrònic, SMS o trucades que suplanten la identitat d’una entitat financera o companyia de comerç electrònic. Aquests missatges redirigeixen a pàgines o aplicacions fraudulentes que simulen ser de debò per aconseguir informació confidencial, codis d’accés, etc. Per aquest motiu:

  • No obris missatges de correu electrònic d’origen desconegut ni instal·lis programes poc fiables a l’ordinador.
  • No comparteixis les claus personals amb ningú ni facis servir combinacions fàcils de deduir. No t’apuntis les claus en cap document ni facis fotocòpies de la targeta de claus.
  • Recorda que ”la Caixa” mai no et demanarà cap clau per correu electrònic ni et demanarà més d’una clau alhora. Aquí sabràs com pots reconèixer els missatges de correu electrònic oficials de ”la Caixa”.
  • Fes servir la targeta de claus dins de l’entorn segur de Línia Oberta, i comprova que la numeració de la targeta correspon a la que s’indica en el teclat virtual.
  • Mantingues actualitzat l’antivirus i quan acabis les operacions a Línia Oberta tanca la sessió fent servir el botó de desconnexió, especialment si comparteixes l’ordinador amb altres persones.

Finalment, i com a part de les mesures de seguretat que ofereixen els canals electrònics de ”la Caixa”, els clients disposen d’un sistema d’alertes gratuïtes al mòbil i del servei gratuït CaixaProtect, que et protegeix contra el frau i el robatori. Per aquest motiu, en cas que canviïs de número, l’hauràs de comunicar per poder continuar rebent els avisos de les operacions efectuades.

I si tens cap dubte o sospita sobre un missatge de correu electrònic que hagis rebut, pots contactar amb ”la Caixa” a través dels diferents canals d’atenció al client.

L’objectiu és oferir la màxima seguretat i tranquil·litat als clients de ”la Caixa”.

Accepto les condicions d'ús.