ECONOMIA

Tendències de l’eCommerce per al 2015

Temps de Lectura: 5 minutos

Avatar

CaixaBank

27 Gener, 2015


Cada any, les noves tendències de l’eCommerce marquen el rumb dels professionals del comerç digital i, per conseqüència, el dels usuaris.

La tecnologia ha revolucionat el modus vivendi de les persones, sobretot a l’hora de relacionar-se i en la manera de comprar. Avui dia, qualsevol persona ha fet una compra des del seu PC, tablet o smartphone, i és per això que els negocis han d’estar més preparats que mai.

Les noves tendències de l’eCommerce per al 2015 que qualsevol comerç hauria de conèixer

Aquest any l’eCommerce presenta alguns canvis que aporten encara més protagonisme a l’usuari, convertint-lo, si encara no ho era, en el centre de totes les accions. Encara que de vegades sembli que en l’entorn on-line s’hagi inventat tot, encara hi ha molta feina per fer, i les noves tendències de l’eCommerce per al 2015 així ho demostren:

  1. L’usuari al centre: el 2015, els negocis on-line hauran de posar els usuaris al centre de tots els seus projectes. D’aquesta manera, conèixer bé al client serà fonamental per distanciar-se de la competència i la clau serà replicar en l’entorn on-line el tracte personal, la seguretat i la fiabilitat que ja s’ofereix en l’entorn off-line.
  2. Mobile first: el mobile commerce ja és una realitat. Actualment, més del 30% dels compradors on-line accedeixen a través dels seus mòbils i aquesta dada augmentarà el 2015. No n’hi ha prou que els comerços on-line ho tinguin en compte, sinó que aquest any han de convertir-se en mobile first, i concentrar la majoria dels seus esforços per aquesta via.
  3. Omnicanal: una altra de les noves tendències de l’eCommerce per al 2015 és la integració de tots els canals d’un negoci. Crear sinergies entre la botiga física, les xarxes socials i la botiga on-line d’una marca és una de les tendències d’eCommerce en auge. Així mateix, cuidar de la mateixa manera tots els canals de venda és molt important, atès que una bona experiència off-line farà guanyar clients on-line i viceversa.
  4. Personalització: aquest any, els comerços digitals hauran d’adaptar l’oferta a cada demanda individual per satisfer les necessitats de cada consumidor. El repte serà oferir una botiga on-line per a cada client, adaptant els productes als seus gustos i demandes, com per exemple llançant ofertes personalitzades o posant preus canviants segons el client i el seu històric al comerç.
  5. Més competitivitat: una de les noves tendències de l’eCommerce per al 2015 és l’entrada massiva de PIME al comerç on-line. De fet, al final d’any sobrepassarem els 20 milions de compradors digitals, per la qual cosa els negocis han de ser conscients de l’augment de la competitivitat i destinar més esforços a trobar com diferenciar-se de la resta.
  6. Més eficàcia en els lliuraments: un dels desafiaments que es presenten per als retailers és millorar la distribució de les seves comandes. Escurçar els terminis de lliurament, reduir incidències en el transport i tenir un bon control de les comandes és primordial per aconseguir la satisfacció de l’usuari en un comerç digital.
  7. Devolucions gratis: encara que per a molts negocis és un repte complicat, la realitat és que un eCommerce que ofereix unes condicions de devolució gratuïtes, sobretot a partir dels imports més elevats, garanteix una bona experiència entre els usuaris i augmenta la probabilitat de compra.
  8. Forta presència a les xarxes socials: comptar amb una presència potent a les xarxes socials serà imprescindible per a qualsevol eCommerce a partir d’aquest any. Els negocis han d’utilitzar-les tant per promocionar productes com per atendre les consultes dels seus consumidors. Oferir una bona atenció al client mitjançant les xarxes socials és una de les claus de l’èxit d’una marca i una altra de les noves tendències de l’eCommerce per al 2015.

Si estàs pensant crear el teu propi negoci i vols seguir informant-te per estar al dia d’aquestes i altres tendències, et convidem a seguir el compte @CaixaNegocis a Twitter o a caixanegocios.com.

Fonts: Profesionalretail, Btrax, Qore, Inc.

Accepto les condicions d'ús.

Comentaris

Enviar comentari