ECONOMIA

El valor de la comunicació per a les petites empreses

Temps de Lectura: 5 minutos

Avatar

CaixaBank

31 Març, 2017


Fins i tot l’empresa més petita té una oportunitat de sortir als mitjans de comunicació. N’hi ha prou amb seguir uns petits consells o deixar-se assessorar per un expert capaç de liderar una estratègia i planificar-la mitjançant tàctiques que ens portin al nostre objectiu com a pime. Per Josep Salvat i Sangrà, consultor de comunicació independent, totes les empreses necessiten construir els intangibles que construeixen una marca: notorietat, reputació, percepció de valor i capacitat d’influència.

Així encapçala Salvat la seva conferència “El valor de la comunicació per a les pimes” dins del cicle de xerrades DialogA, una presentació que convida a reflexionar sobre el rol de la comunicació en el món empresarial.

Ara bé… com aconseguir-ho? Per Salvat, un rellotger, un forner o un petit restaurant tenen més oportunitats de les que podem imaginar si són capaços de construir un relat atractiu per als periodistes i a la vegada per als lectors. Per fer-ho, el millor truc és llegir els mitjans de comunicació: titulars, temes sobre els quals escriuen, paraules clau que estan en l’agenda de cada periodista… Només així és possible construir una història amb criteri periodístic.

A la recerca de la notícia

Salvat explica que qualsevol pime pot dur a terme la seva pròpia estratègia de comunicació però que, per fer-ho, ha d’entendre que el periodista vol trobar coses que se surten de la norma, fets que trenquen la monotonia i la “realitat” vigent, com ara dades, resultats financers, enquestes, estadístiques, etc.

En aquest sentit, Salvat posa dos exemples molt clars. El primer d’aquests exemples: qui no recorda aquell famós eslògan que deia que “nou de cada deu dentistes recomanen…”? Aquesta seria una de les línies a seguir quan una empresa vol acostar-se a un redactor d’un mitjà de comunicación.

El segon exemple està relacionat amb l’estratègia de comunicació de TomTom, que va publicar un informe sobre les hores que passem tancats al cotxe per culpa dels embussos. Tot i no parlar directament dels beneficis dels seus productes, la companyia va aconseguir aparèixer als titulars dels mitjans de referència, al mateix temps que el lector rebia un impacte positiu sobre TomTom i els seus navegadors.

La conclusió a la qual arriba Salvat és que amb massa freqüència l’empresari creu que el seu producte o servei ja porta impregnat en el seu ADN un atractiu suficient… i no és cert. Avui tot ha canviat i ja no val parlar del “meu llibre”. L’empresari ha de pensar en comunicació, en com construir un relat al voltant de la seva activitat, i la veritat és que tota pime té una història que l’acompanya.

Pots consultar les xerrades DialogA en el calendari següent… Apunta-t’hi!

Accepto les condicions d'ús.

Comentaris

Enviar comentari